8.4.09

Team Building - BSGE JPS Malaysia

BSGE - Team Building di SUMMERSET Colonial Hotel & Villa, Rompin, Pahang


Pada 3 April hingga 5 April 2009, BSGE telah mengadakan satu program Team Building di Rompin, Pahang. Seramai kira-kira 60 orang telah menghadiri program tersebut. Walaupun terdapat beberapa halangan, namun program tersebut tetap dapat diteruskan dengan sebaiknya.

Sebelum ini BSGE telah mengadakan program yang sama, namun di tempat yang berbeza. Kini sebahagian peserta yang belum pernah menghadirinya dikehendaki hadir dan menyertai program tersebut.

> 3 April 2009, semua peserta yang menaiki bas berkumpul di BSGE pada jam 8.30 pg. Ada sesetengahnya pula pergi dengan kenderaan sendiri. Dua buah bas disediakan untuk membawa peserta program. Kira-kira jam 4.00 ptg, bas tiba di Summerset, Rompin. Aktiviti pada petang tersebut adalah mesyuarat dan terpaksa ditunda ke sebelah malam kerana beberapa masalah.

> 4 April 2009, jam 6.45 pg semua peserta telah menyertai senaman pagi bersama penyelaras program (wakil hotel). Kemudian beberapa aktiviti dijalankan. Aktiviti tersebut adalah secara berkumpulan. (kena selesaikan puzzle, pastu cari gula-gula, kemudian kena buat bukit pasir sehingga melepasi penanda yang ditetapkan...). Pada sebelah petangnya pula ada aktiviti seperti membina menara buluh dan menyelesaikan ikatan yang dikehendaki. Setelah kumpulan tersebut berjaya menyelesaikan 2 syarat tersebut, masing-masing menuju ke tempat mengambil kompas untuk aktiviti seterusnya iaitu mencari point (klu) sehinggalah ke tempat membina jambatan buluh. Setiap kumpulan dikehendaki membina jambatan buluh untuk menyeberangi tali air dan diwajibkan setiap ahli kumpulan berdiri diatas jambatan buluh tersebut selama 10 saat. Jika jambatan tersebut patah atau sebagainya dikira kumpulan tersebut gagal dan jatuh dalam air la..... Selepas itu peserta menyertai acara beremdam dalam paya. Airnya punyalah busuk namun dengan semangat kesukanan yang tinggi semua berjaya mengaharunginya jua.... Sebelah malamnya pula ada BBQ dinner...

> 5 April 2009, senaman pagi seperti biasa. Kemudian acara telematch (sukaneka) seperti lari pecahkan belon lawan, (ntah nama apa ntah...?) , tarik tali, dan sebagainya. Kira semua perserta happy la... Jam 1.30 petang semua peserta check out dan bertolak pulang.

Bergambar kenangan selepas acara sukaneka

Amri@BSGE09

0 ulasan:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Bridal Gowns. Powered by Blogger